μέσα στην τελευταία δεκαπενταετία, ένα τεράστιο χάσμα ανάμεσα στους αναγνώστες και στις εφημερίδες. Τα νούμερα είναι αμείλικτα και δεν σηκώνουν διαφορετικές αναγνώσεις.
Από το 1999 και μετά οι ελληνικές εφημερίδες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την «κρίση» του έντυπου Τύπου με διάφορες ενέργειες και κόλπα. Κύρια επιλογή των εκδοτών ήταν η στήριξη των κυκλοφοριών με εμπορικές προσφορές, ενέργεια που δεν δημιουργούσε νέους αναγνώστες, αλλά κατάφερνε να τους κρατάει ως «πελάτες» των εντύπων.
Αυτό τελικά είναι και η αιτία της ολοκληρωτικής καθίζησης του έντυπου Τύπου. Οι αναγνώστες μετατράπηκαν σε πελάτες. Ενώ και η πολιτική γραμμή της προπαγάνδας και της χειραγώγησης των πολιτών γινόταν όλο και πιο ωμή.
Το αποτέλεσμα αποτυπώνεται στα στοιχεία των κυκλοφοριών. Μέσα στα πέντε χρόνια της στήριξης που πρόσφεραν εκδότες και μεγαλοδημοσιογραφικά στελέχη στις εντολές της «τρόικας», οι εφημερίδες σταδιακά έχασαν ένα εκατομμύριο φύλλα!
Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά.
Το 1999 οι εφημερίδες πουλούσαν συνολικά 2.126.932 φύλλα. Η πτώση ήταν συνεχής αλλά μικρή έως το 2004 και αντιμετωπίστηκε με την έκρηξη των προσφορών.
Τα στοιχεία δείχνουν πως οι εφημερίδες είχαν κυκλοφορία
- το 2000 2.073.136 φύλλα,
- το 2001 1.976.656,
- το 2002 1.947.298,
- το 2003 1.915.784 και
- το 2004 2.059.138.
Τα στοιχεία καταγράφουν
- το 2005 πωλήσεις 2.357.245 φύλλων,
- το 2006 2.301.225, το 2007 2.290.708,
- το 2008 2.175.101 και
- το 2009 2.090.069.
Οι κυκλοφορίες άρχισαν να πέφτουν με ταχύ ρυθμό.
Έτσι,
- το 2010 οι εφημερίδες πούλησαν συνολικά 1.709.685 φύλλα,
- το 2011 1.404.043,
- το 2012 1.242.085 και
- το 2013 1.031.764 φύλλα.
Συγκεκριμένα, πουλήθηκαν 995.458 φύλλα συνολικά.
Μέσα σε 15 χρόνια οι εφημερίδες έχασαν πάνω από 1,1 εκατ. φύλλα, τα οποία έφυγαν την τελευταία πενταετία.
typologies.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου